Kako začeti?

Skušate stopiti na trak, a se vam ta močno trese? Ne skrbite, to je povsem normalno. Poleg vztrajnosti pri poizkušanju bodite pozorni na naslednje ključne dejavnike:

  1. Pogled usmerite vodoravno predse v izbrano točko. Pri hoji po traku se učimo, kako se uravnotežiti s čim manj zanašanja na vidne signale, saj tako dobimo boljši občutek za celotno telo. S pogledom naprej dobimo boljšo telesno držo, fokus in občutek za prostor.
  2. Stopala postavljajmo vodoravno po traku (ne pod kotom).
  3. Roke držimo nad rameni v obliki črke U in z njimi pri iskanju ravnotežja delamo mehke gibe v smeri pravokotno na trak.
  4. Kolena rahlo pokrčimo, da aktiviramo noge, napnemo trup in povsem sprostimo roke.
  5. Pazimo na prenos teže. Težo na prednjo nogo pomaknemo šele, ko smo jo ustrezno postavili na trak. Ne hitimo!
  6. Zavedati se moramo dihanja in paziti, da je to ves čas umirjeno in zvezno! Na tak način prisilimo telo, da se ne zakrči. Prav tako lahko z dihanjem umirimo pretirano aktiven in begajoč um.
  • Pri prvih korakih na traku naj vam nekdo z roko pomaga pri lovljenju ravnotežja, vendar le toliko, da ne padete (lahko samo z enim prstom). Težavnost lahko znižate tudi tako, da se nekdo usede na sredino traku in ga stabilizira z nogami.
  • Najlažje je začeti v osnovnem položaju, z eno nogo na traku in drugo kot dodatno pomoč pri iskanju ravnotežja.
  • Najlažje začnemo na bolj napetem in nizkem traku (20 cm od tal). Dolžina naj bo od 3 – 6 m.
  • Z napredovanjem lahko postopno zvišujemo slackline in ga tudi manj napenjamo.

Glavna posebnost hoje po traku je njegovo neprestano tresenje in valovanje, ki ga povzročamo sami. Če hočemo po traku hoditi, moramo najti pravo razmerje med zavestnim – racionalnim nadzorom in prepuščenostjo občutkom, intuiciji oz. nezavednemu odzivanju. Ugotovimo lahko, da se slednji signali v možganih hitreje pojavijo in imajo zaradi tega večji vpliv na ravnotežje.

Z vajo dobimo boljši dostop do podzavesti in začnemo odkrivati svoje nove (z)možnosti. Od tod izvira ustvarjalnost in še mnogo drugih vsestransko uporabnih veščin, ki se jih pri treningu ravnotežja lahko naučimo!


Facebookyoutubeinstagram
  • Športno-kulturno-raziskovalno društvo Balansa slackline
    mojstri ravnotežja
    Ljubljana, Slovenija
    Zastopstva v: HR, BiH, SRB in MK
    info: +386 31 782952 in slackline@balansa.si